Thursday 20 September 2012

Collagen lagi ker?

Assalamualaikum para pembaca budiman...

Dah malam dah ni...saya sebenarnya tak tahu nak tulis pasal apa kali ini sebab banyak isu yang boleh di kupas..
Saya janji kat seseorang akan bagi berbagai cara nak ambil collagen..gambar2 ada tapi ntah ngapa black berry buat hal, tak leh transfer gambar...mood frust ler ni..

Anyway, focus..salah satu cara ialah masuk kan 2 sudu teh dalam 1/2 gelas air suam, kacau dan akan ada kelihatan collagen terapung di atasa air, teruskan kacau hingga larut..masuk kan 1 sudu teh madu dan perahkan sedikit lemon, agak2 dalam 2 sudu teh..kacau dan tambah air sejuk hingga menjadi 1 gelas ( jgn la penuh sgt)...hmm refreshing!

Okay la..malam ni malas nak citer pasal collagen..sbb tadi saya pergi ke suatu tempat ( yg mmg buat OEM)nak sajer tanya minta mereka pack kan collagen saya dalam single sachet...so senang la nak dapat bawa ke mana2...so cerita punya cerita, mereka tanya origin collagen saya dari mana? Saya cakap Europe..so saya tanya berbagai collagen mereka datang dari mana...dia cakap mostly China...ooo...ada juga artis terkenal nak pack collagen ni utk bis isterinya ( artis jugak) dan ada sorang lagi Dato' ni pun nak minta mereka pack kan collagen ni...saya macam..oo macam tu yer...mmg ramai rupanya yg selling collagen...anyway, sajer jer citer..dlm tak nak cakap pasal collagen..tercoret juga

Hmm...teringat pulak hari tu bagi sahabat2 yg datang ke rumah Vanilla beans..masih terbau2 harum vanilla ni...dan teringat pula dah lama tak buat cheese cake
So, ini bahan buat cheese cake...yg selalu saya buat la..tapi skrg saya tak pakai Philladelphia cream cheese tapi lebih suka pakai Anchor Cream cheese..lebih enak sbb dari susu NZ ..dan Philladelphia mostly US..skrg dlm mood tak suka dgn citer US yg menghina nabi kesayangan ku...so saya pun mood boikot la mana yg mampu..

Cheese cake antara paling simple dan tak pakai color2 mcm sesetengah cake..so better lah kot..tak payah baking powder, tak payah bicarbonate soda, tak payah strong color and flavour...

Hmm..esok nak buat pizza la, so insyAllah kalau camera okay, saya upload kan..so super easy to make and so super healthy for kids..hasil air tangan sendiri...kannn....

Okay, citer collagen tak habih lagi..nanti sambung bila mood dah kembali...

Makanan kecantikkan yg paling utama adalah zikir kepada Allah...dan selawat la sebanyak mungkin..

Jangan lupa sblm tidur bacalah surah2 Al-Ikhlas, Al-Falaq, Al-Nas dan Al-Mulk..Esok hari Jumaat, penghulu hari...banyak kan berselawat..

Take care..Pn CM

No comments:

Post a Comment