Friday 18 February 2011

Mari berkenalan

2009 dan 2010 telah menunjukkan peningkatan mendadak akan product-product kecantikan di pasaran di Malaysia. Tetapi sebenarnya, sejak sedekad lalu negara seperti Jepun dan Korea telah lama mengamalkan 'functional food' yang boleh menaik tarafkan kesihatan. Malah perundangan bahagian pemakanan mereka telah amat arif dan telah ada bahagian khusus dalam menilai product2 ini. Tidak heran mereka begitu advance sekali dalam bahagian ini.
Hari ini dengan perkembangan Multi Level Marketing, produk2 kesihatan ini telah di perluaskan. Bukan sebenarnya untuk kesihatan tetapi mungkin lebih kepada profit dan keuntungan yang besar dari perniagaan ini, maka product-product kesihatan ini telah digunakan sepenuhnya. Entah benar atau tidak, barangan MLM kena dijual pada 700% dari harga kos pembuatan untuk memberi 'untung' kepada setiap yang terlibat. Tapi 700% munkin exaggerate tapi tak mustahil. Mungkin ada benarnya sebab macam mana nak bagi kat upline, downline dan lebih2 lagi yang ada 'kaki' kiri dan kanan. Tapi pihak kerajaan telah mengiktiraf MLM, so no komen. Mereka lebih arif dan perundangan bukan lah isu yang nak dibicarakan di sini.
Pengalaman dan pemerhatian dalam product2 ini mengajak saya untuk memberi komen dan review akan product2 ini. So, insyAllah..kita akan mulakan sedikit, demi sedikit...dan anda yang cantik manis dapat manfaat dari komen2 saya.
Selamat datang ke blog saya dan lawati lah saya selalu..
Salam Manis dari Puan Cantik Manis

2 comments:

  1. as salam pn si cantik manis
    tahniah dan selamat mengimarahkan dunia blog..
    sy link di fizarose...

    ReplyDelete
  2. Thanks Pn Rose,
    Saya suka blog awak juga.
    :)

    ReplyDelete